Witam wszystkich.

Przepraszam wszystkich za brak aktualizacji na blogu, ale cała masa pracy zwaliła mi się na głowę. Teraz trochę się poluźniło. Najwięcej wolnego czasu pożera mi projekt pt. PixAIR do tworzenia pixel art’u przygotowywany na konkurs FlexChallenge. Zapowiada się bardzo ciekawa aplikacja, nie ukrywam, że mierzę wysoko :) A co! Zapraszam na początku marca.

Poza tym, sporo się działo przez ostatni czas w tzw. branży. Wojna pomiędzy Apple a Adobe o to brak Flash Playera na iPad. Przez internet przewinęła się masa postów, petycji i innych tworów na ten temat. Trudno nie było tego zauważyć. Co z tego wyszło? Jak zwykle nic. Apple stoi murem za swoim App Storem, bo z ich punktu widzenia to po co mieliby rezygnować z choćby części ogromnego rocznego dochodu. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

Nie ma co się rozpisywać na ten temat, bo po pierwsze i tak to nic nie zmieni, a po drugie to zostało już tyle napisane na ten temat, że trudno cokolwiek nowego wnieść do dyskusji.

Co by zejść trochę na ziemię to ostatnio pojawiły się dwie bardzo interesujące biblioteki, które są uważane że mogą stać się standardem w tworzeniu aplikacji w AS3. Dzisiaj miało odbyć się spotkanie Poznańskiego AUG na którym miałem trochę o nich opowiedzieć, ale nie wyszło. Wyszło „drobne” nieporozumienie ;). Co do bibliotek to są to:

  • Signals – biblioteka Roberta Pennera przedstawia nowy sposób na Eventy. Kod wygląda bardzo przejrzyście i intuicyjnie. Wprowadzają one szereg możliwości, których brakuje w natywnej obsłudze Eventów. Są to m.in. removeAllListeners który usuwa wszystkie zarejestrowane listenery z obiektu Signal, addOnce który po pierwszym wyrzuceniu danego eventu usuwa się, co jest bardzo przydatne przy jakimkolwiek ładowaniu plików i innych eventów które są wywoływane tylko raz. Co ważne to parametrem funkcji listenera nie jest obiekt event ani signal tylko dowolna instancja klasy, jak również dowolna ich ilość. Nie będę się więcej rozpisywał teraz na ten temat, bo chcę go sobie zostawić na osobny post, który powinien się ukazać na początku marca. Poza tym zapraszam do pobrania biblioteki z githuba.
  • Robotlegs – Jest mikro-architekturą napisaną w samym AS3. Jej celem jest tworzenie tunelu komunikacji pomiędzy różnymi elementami aplikacji co czyni aplikację bardziej flexible. Zastąpienie singletonów na ten sposób komunikacji pozwala stosować tzw Test-Driven Developement. Co jest niezmiernie pomocne przy tworzeniu aplikacji. Framework jest nastawiony na wzorzec MVCS (Model-View-Controller-Service). Jeszcze nie wiele orientowałem się w tym frameworku, ale jest on na liście do labsów. Myślę że jak się uda to też poświęcę jeden post na ten framework.

Uff.. Jednak sporo udało mi się ogarnąć w jednym poście. Także do zobaczenia w marcu. No to wracam do swojego projektu.

Narazie
Michał