Hej,

Myślę że wprowadzenie do Robotlegs mogę uznać za udaną prezentację. Nie ukrywam że temat chciałbym przedstawić dość szerszej publiczności, może na jakiejś konferencji. Hmm..

Nevermind. Prezentacja składała się z 2 części. Wprowadzenie oraz Live-coding.

Przy wprowadzeniu wykorzystałem kilka slajdów Joela Hooksa które świetnie ukazują istotę komunikacji w tym frameworku. Całość możemy jeszcze znaleźć na tym diagramie. Zresztą polecam przejrzenie strony http://www.robotlegs.org/ oraz http://knowledge.robotlegs.org/. Wiele ciekawych rzeczy można znaleźć. Z mojej strony mogę podpowiedzieć że jeśli używać Robotlegs to tylko w połączeniu z Signals oraz wykorzystując ANTy, co było dzisiaj widać w części drugiej.

A w części Live-coding pokazałem zastosowanie praktyczne struktury, która była pokazana na slajdach. Aplikacja miała za zadanie wyszukiwać obrazy w serwisie Flickr na podstawie wpisanego przez użytkownika zapytania. Aplikacja na końcu wyglądała tak:

Uwinąłem się z całością w trochę ponad godzinę więc całkiem szybko można to zrobić. Wykorzystywałem tutaj swoje ANTy, które stworzyłem razem z Bartkiem Indyckim bazując na ANTach Elada Elroma. Wykonują one powtarzalne czynności np tworzenie modelu, tworzenie pary signal/command lub view/mediator. Udostępnię je kiedy będą ogarnięte do końca. Na dniach dam radę.

Dodatkowo do tego co stworzyliśmy na spotkaniu, dodałem obsługę zaznaczenia zdjęcia i zapisania go jako selectedImage. Zdjecie to w pełnej rozdzielczości wyświetlane jest tutaj w tle pod listą.

Jedyny wymóg aby uruchomić aplikację to stworzenie sobie aplikacji testowej na www.flickr.com/services/apps/create/ aby uzyskać App ID oraz Secret code.

Download:

Cały projekt pobierzecie TUTAJ.

update (22.01.11):

Przygotowałem zbiorczy SWC który będzie zawiera wszystkie klasy jakie są potrzebne do utworzenia projektu Robotlegs z Signals.

Przygotowałem i dodałem ANTy za pomocą których można zaje.. yy bardzo przyspieszyć proces tworzenia szkieletu waszej aplikacji.

Pytania:

Jeśli będziecie mieli pytania to piszcie w komentarzach. Bardzo chętnie odpiszę.

Czy są zainteresowani, żebym stworzył video tutorial z mojej prezentacji live-coding, która by pokazała cały proces tworzenia aplikacji Robotlegs?

Pozdrawiam i wpadajcie ile będziecie mogli na AUG.